Cetățenii chinezi fac aproximativ un sfert din achizițiile de bunuri de lux la nivel mondial, de cinci ori mai mult față de ponderea înregistrată în 2007 pe această piață, potrivit estimărilor HSBC, citate de CNN.
Chiar și după creșterea ultimilor ani, piața luxului din China este departe de a fi matură, afirmă analiștii.
„China rămâne, înainte de toate, o piață pe care brandurile recrutează clienți”, se arată în studiul HSBC.
Unul din factorii care susțin creșterea este expansiunea retailerilor dinspre marile centre urbane ale Chinei către orașe mai mici, ceea ce înseamnă că magazine de lux se deschid pentru prima dată în orașe care au, însă, populații apropiate de Paris sau San Francisco.
Factorii culturali contribuie, de asemenea, la evoluția pieței. Urmând trendul din țările dezvoltate, chinezii bogați și cei din clasa de mijloc simt nevoia de a cheltui.
„În timp ce gradul de recunoaștere este încă scăzut pentru unele branduri, iar penetrarea în orașele de rang doi este limitată, superbogații Chinei cheltuie mai mult pe bunuri de lux decât cei din Vest”, scriu analiștii HSBC.
Chinezii fac o mare parte din achizițiile de bunuri de lux în afara Chinei continentale, pentru a evita plata unor taxe mai ridicate. Astfel, doar 10% din cumpărăturile din această categorie au loc în China, în timp ce chinezii sunt responsabili pentru 25% din piața mondială a luxului.
Taxele mai mici nu sunt singurele motive care atrag cumpărătorii chinezi în alte țări. Serviciile magazinelor sunt, de obiciei, de o calitate mai ridicată pe piețele dezvoltate, în timp ce falsurile sunt mai rare. În plus, chinezii bogați călătoresc tot mai des în străinătate.
În Australia, de exemplu, vizitatorii din China chltuiesc în medie 3.000 de dolari, comparativ cu doar 1.000 de dolari pentru turiștii americani și europeni, potrivit analizei HSBC.